Hvordan forbereder du dig effektivt og holder dig relevant i rekruttererens sind?

Nedenfor finder du nogle praktiske tips før jobsamtalen – hvordan du forbereder dig effektivt og holder dig i rekruttererens sind.

 

  •  Nummer et at huske er en god forberedelse. Det er vigtigt at finde tid til at læse nogle oplysninger om virksomheden, virksomhedens historie, deres mission, værdier samt studere detaljerne i jobbeskrivelsen. Du skal også lære nogle interessante ting om byen, hvis du vil flytte. Under jobsamtalen kan du komme med fakta om det firma, der er personligt interessant for dig, rekrutterer vil helt sikkert sætte pris på dette.
  • Jobsamtalen er en af ​​de vigtigste dele af rekrutteringsprocessen, og det åbner døren til den videre karriere. Derfor er det så vigtigt at vise respekt for rekrutterer. Vær altid punktlig og informer om alle de eventuelle problemer, der kan forårsage forsinket start. Husk også om formelt sprog og dresscode – at være godt klædt selv på Skype-samtalen, vil sikkert ikke skade dig. Det kan kun medvirke til at gøre et professionelt indtryk. Lad være med at spørge om en rygepause under jobsamtalen, vi ved, at det er en stressende situation, men tro på os, at dette vil medføre et dårligt indtryk på rekrutterer
  • Vis din motivation. Det er meget vigtigt at vise rekrutterer din interesse i denne position. Hvis du har nogle spørgsmål, der er forbundet med jobbet, tøv ikke med at spørge (som “Hvad ville være mine opgaver i den første uge af jobbet?”) Selvfølgelig betyder det ikke at stille alle de “forkerte” spørgsmål, der dukker op i dit hoved, som: “Hvor ofte kan jeg tage rygepauser. ·         Prøv ikke at være for stresset ud. Du kender din egnen værdi og dine største bedrifter og husker det. Forbered også nogle eksempelsituationer, hvor du har bevist dine færdigheder, især dem der svarer til jobkravene.
  • Når du har telefon eller Skype-samtale, er det også vigtigt at huske om gode talevilkår. Sørg for, at din internetforbindelse fungerer perfekt, det mobile signal er klart, og at du har et stille sted at snakke. Informer alle de personer i dit hjem, at du har travlt og beder dem om ikke at forstyrre dig. Det ville ikke se professionelt, når rekrutteringen ser din kæreste eller hund gå rundt i lokalet. Pas på baggrunden – du vil ikke have den person, der fører jobsamtalen, forstyrres af nogle ting bag dig.

 

Følg vores råd og tag lidt tid til at forberede dig selv. Tænk over svarene på spørgsmål: Hvorfor er du den bedste kandidat til denne rolle, og hvad er din motivation, lav nogle eksempler. Dette er de mest almindelige spørgsmål, som rekrutterer stiller. Overrask dem med interessante svar. Du kan gøre det. Vi holder vores fingre krydset!

Skriv et svar