Få nogle gode tips til jobsamtalen over telefon.

Mens du søger job, er det vigtigt at være forberedt på en jobsamtale på et øjebliks varsel. Mange virksomheder starter processen med et telefonopkald for at diskutere jobmuligheden med en potentiel medarbejder, afgøre om kandidaten passer godt og at måle hans eller hendes interesse i stillingen.

I mange tilfælde vil din samtale blive planlagt på forhånd via e-mail eller telefon. I andre kan du modtage et overraskende telefonopkald. Du ved aldrig, hvornår en rekrutterer kan ringe og spørge, om du har et par minutter at tale, så svar altid altid telefonen professionelt, især hvis nummeret er ukendt. Du skal også sørge for, at din udgående voicemail besked er professionel.

 Hvorfor virksomheder bruger telefonsamtaler?

Hvorfor bruger virksomheder telefonisk jobsamtale? Arbejdsgivere bruger telefon jobsamtaler som en måde at identificere og rekruttere kandidater til beskæftigelse. Telefonsamtaler bruges ofte til at screene kandidater for at indsnævre mængden af ​​ansøgere, der vil blive inviteret til personligt samtale.

How to Ace a Phone Interview

De bruges også som en måde at minimere omkostningerne ved at interviewe kandidater uden for byen. For fjernstillinger kan et telefonsamtale være den eneste du har.

Før din jobsamtale over telefon, burde du gennemgå disse tips og -teknikker, så du kan slå den helt ud af parken.

Forbered dig på jobsamtaler, som du ville for en regelmæssig personlig smatale. Kompilere en liste over dine styrker og svagheder samt en liste over svar på typiske jobsamtaler. Derudover har du en liste over spørgsmål, der er klar til at spørge arbejdsgiver.

Hvis du ved at arbejdsgiveren ringer, burde du sørge for at gennemgå jobbeskrivelsen og læse om firmaet.

Tag dig tid til at matche dine kvalifikationer til jobbeskrivelsen, så du kan tale med og hvorfor du er en stærk kandidat til stillingen. Se også dit CV. Kend de datoer, hvor du holdt hver af dine tidligere job, og hvad dine ansvarsområder var.

Du bør føle dig komfortabel og klar til at diskutere din baggrund og dine evner fortroligt under en telefonsamtale. Har en kopi af dit CV i nærheden, så du kan henvise til det under jobsamtalen. Hav også en kopi af stillingsopslaget, og en kopi af dit følgebrev, hvis du har sendt et

Gør klar til opkaldet.

Før opkaldet bekræft alle detaljer, herunder dato, klokkeslæt og hvem du kommer til tale med. Vær sikker på at du ved, om arbejdsgiveren ringer til dig, eller hvis du skal foretage opkaldet. Hvis noget går galt, og du ikke modtager opkaldet, eller arbejdsgiveren ikke ringer til tiden, skal du ikke gå i panik. Du skal være i stand til at få opkaldet tilbage på sporet eller om booke det, hvis det er nødvendigt.

Brug et roligt, komfortabelt og privat rum uden forstyrrelser, så du kan fokusere på interviewet.

Skriv et svar